محرم جلوه‌ای از شکوه امام حسین (ع) / آیا نسل جدید از امام حسین (ع) دور شده است؟!  

17:01 - 23 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۱۰۷
محرم جلوه‌ای از شکوه امام حسین (ع) / آیا نسل جدید از امام حسین (ع) دور شده است؟!  
برای طرح و ادعای هر مسئله‌ای باید تحقیق و تفحص داشت و بر اساس گزارشات میدانی از مردم درباره هر موضوعی صحبت کرد. برای اینکه بدانید مردم تا چه اندازع دیندار و یا بی‌دین هستند باید با آن‌ها زیست داشته باشید. نمی‌توان بدون تحقیق و صحبت با مردم همه آن‌ها را علاقه‌مند به دین و یا متنفر از دین دانست.  

خبرگزاری میزان - باید در هیئت‌ها برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مندی ایجاد کنیم. می‌بایست کاری کرد که در محرم به خردسالان و کودکان و نوجوانان خوش بگذرد. واقعه کربلا را باید با روضه‌های امروزی و جامعه‌پسند به سمتی برد که مردم درک بهتری از امام حسین و اهل بیت داشته باشند. 

امروزه با وجود فضای مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری متنوع می‌توان از این فرصت برای شناساندن هر چه بهتر اهل بیت به کودکان و نوجوانان استفاده کرد. نسل زدی که امروز خیلی‌ها، پدر و مادرها را از نحوه مواجهه با آن‌ها می‌ترسانند، اگر در دسته‌های عزاداری و تعزیه‌ها و هیئت‌ها در کنار پدر و مادر حضور داشته باشند، قطعا تاثیرگذارتر از نسل‌های قبلی خود در عرصه خدمت به اهل بیت خواهند بود. 

در دهه‌های قبل آن‌ها که عنادشان با دستگاه اباعبدالله (ع) مشخص بوده و هست بارها از دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها به عنوان نسلی که نسبت به نسل قبل خود اعتقاد کمتری دارند، یاد می‌کردند، اما در گوشه گوشه این شهر یا کشور قدم بزنید و ببینید که بار خدمت در دستگاه امام حسین (ع) این روزها به دوش همان دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌هاست. حتی گاهی دیده‌ایم که متولیدن اوایل دهه نود با چه شور و شوقی در هیئت‌ها حضور دارند و علاقه‌مند به انجام دادن کارهای هیئت و عزاداری هستند. 

انتخاب عزاداران امام حسین به واقع که از طرف خود ایشان است، اوست که انتخاب می‌کند که چه کسی و یا کسانی می‌توانند برای او عزاداری کنند. اینکه این روزها از بی‌اعتقادی صحبت می‌شود و می‌گویند مثلا این نسل از نسل قبل بی‌اعتقادتر است، توهم ذهنی افرادی است که نمی‌خواهند قبول کنند امام حسین (ع) و عشق او هر روز بیشتر از قبل در دل مردم جای می‌گیرد و با توجه به وجود مشکلات بسیار، مردم کشور ایران هنوز هم امام حسین (ع) و عزاداری‌هایش را دوست دارند. 

ایمان به خدا و قیام امام حسین (ع) مسئله‌ای نیست که بتوان آن را به این راحتی از دست مردم گرفت. در طول تاریخ هم همیشه دشمن و یا افراد بی‌طرف وجود داشته‌اند و این موضوع تازگی ندارد. قطعا افرادی هستند که نمی‌خواهند این عزاداری‌ها را ببینند و درک کنند و قطعا نشریه‌ها و طرفدارانی هم دارند. اما اینکه غالب مردم از دین و اعتقاد قلبی به اهل بیت خارج شده‌اند یک دروغ بزرگ است که فقط خود ناشران این دروغ آن را باور دارند. 

عشق به امام حسین و اهل بیت (ع) و مذهب شیعه مال امروز و دیروز این مردم نیست که بتوان به سادگی آن را از دستشان گرفت. این عشق و محبت ریشه در جان مردم ایران دارد؛ با قدمتی دیرین که هر روز هم بر این عشق و علاقه افزوده می‌شود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *